Articole

Fructele, sursa delicioasa de energie

Foto - Fructele, sursa delicioasa de energie
Publicat luni, 17 martie 2014, 14:45
Fructele, sursa delicioasa de energie 5.00 5 1 vot / pareri

Fie ca va doriti o dieta pentru a va ajuta sa slabiti, fie ca sunteti atenti la ceea ce mancati, tocmai pentru a va mentine sanatosi, fructele sunt un aliat in demersul dumneavoastra. Fructele proaspete sunt absolut necesare pentru a mentine un regim alimentar sanatos, ele ofera vitamine, dar si fibre necesare organismului in a functiona la cote maxime. Acest articol contine propuneri pentru alegerea fructelor cele mai bogate in energie, fructe care sa antreneze activitatea metabolismului si sa determine o stare de bine pentru intreaga zi, indiferent de ritmul in care va petreceti ziua. Unele dintre cele mai sanatoase, cu efect de energizare si care merita a fi incluse si pastrate in meniul zilnic.

Merele: sarace in grasimi si calorii, dar bogate in fibre, consumul lor ajuta la mentinerea colesterolului, in limite optime, dar ajuta si la slabit, inducand starea de satietate, antreneaza procesul de digestie, iar vitaminele si mineralele din coaja dau energia necesara, dar au si efect antioxidant, mentinandu-va pielea frumoasa.

Caisele: o sursa buna de vitamine A, C si E, potasiu, fier si carotenoide. Licopenul gasit in caise ajuta la protejarea ochilor si prevenirea bolilor de inima, iar fibrele din caise ajuta la ameliorarea constipatiei. Plus o caisa are doar 19 de calorii.

Bananele: sunt o importanta sursa de potasiu, care ajuta la reducea riscului de hipertensiune arteriala si de accident vascular cerebral si joaca un rol cheie in functionarea muschilor. Sunt delicioase si dulci, ceea ce le face un substitut bun al zaharului si o sursa naturala de energie. Fibrele din banane ajuta la restabilirea activitatii normale a intestinului.

Fructe de padure: sunt foarte bogate in antioxidanti puternici, inclusiv vitamina C. Numeroase studii arata ca fructele de padure ofera o mare protectie impotriva accidentului vascular cerebral, boli de inima, cancer, dar si multe alte boli. Afinele, de exeplu sunt pozitionale in topul fructelor cele mai puternic antioxidante, cu beneficii multiple asupra corpului.

Pepene galben: sunt fructe pline de vitamina C, potasiu si antioxidanti carotenoizi. Pepenele galben poate ajuta la reducerea inflamatiei, prevenirea cancerului si a bolilor cardiovasculare, cresterea imunitatii si ajuta la protejarea pielii de arsurile solare, iar doua felii de pepene galben servit ca atare sau in combinatie cu alte fructe, fac minuni pentru starea de bine.

Citrice: sunt cele mai cunoscute pentru aroma, suculenta si continutul lor ridicat de vitamina C. Dar ele sunt, de asemenea, o sursa buna de acid folic, fibre si alti antioxidanti, vitamine si minerale. Consumate in stare naturala sau sub forma de sucuri naturale, citricele sunt ideale pentru un mic dejun delicios.

Avocado: in general, considerat o leguma, avocado este unul dintre primele cinci fructe pe care ne dau energie, fiind bogat in fibre, niacina, tiamina, riboflavina, acid folic, zinc, dar si in proteine. Nu este doar un fruct mare, ci si un super-aliment.

Papaya: acest fruct bogat in fibre este plin de vitamina C, calciu si acid folic. Este un "buster" de caroten este plin de aroma si savoare ce poate fi consumat proaspat sau uscat.

In consecinta, fructele sunt un mod sanatos si delicios de a ne mentine plini de viata, ele nu numai ca ofera nutrientii necesari bunei functionari a organismului, dar si bucuria gustului lor delicios; in orice moment al zilei ar fi consumat, un fruct nu poate aduce decat beneficii sanatatii noastre.

Parerile utilizatorilor

Articole asemanatoare

Oops! Momentan smecheria nu functioneaza :))