Info Culinar

Spanacul

Foto - Spanacul
Publicat vineri, 15 martie 2013, 07:00
Spanacul 5.00 5 1 vot / pareri

Spanacul joaca un rol esential in mentinerea sanatatii organismului! Aceasta planta este o sursa de compusi beta-caroten si alte beneficii pentru vedere, previne deficitul de vitamina A, de mancarime la nivelul ochilor si de uscaciune. Bogat in potasiu si sodiu, spanacul este foarte benefic in mentinerea nivelului tensiunii arteriale stabile! Acidul folic este prezent in aceasta planta si ajuta la reducerea tensiunii arteriale, va relaxeaza venele si mentine un flux sanguin adecvat.

Spanacul are antioxidanti care intaresc musculatura, in special inima, care pompeaza sangele in toate partile corpului. De aceea, previne bolile casrdiovasculare, hipertensiunea arteriala si tulburarile coronariene. Spanacul reduce si riscul aparitiei bloii Alzheimer!

Bogat in pigmenti care protejeaza pielea de efectele razelor ultraviolete ale soarelui, spanacul nu numai ca serveste ca protectie, dar si repara genele deteriorate si previne aparitia cancerului de piele.

Spanacul este o excelenta sursa naturala de vitamine, fibre si minerale, comparativ cu carnea, ofera putine calorii si nu contine grasimi.

Spanacul creste bine in zonele cu clima temperata, in Statele Unite si China, printre altele, principalele tari producatoare.

Spanacul buclat sau Savoy este soiul cel mai popular de spanac fiert consumat datorita texturii sale. Necesita o spalare foarte buna inainte de preparare!

Spanacul Max Lisa are frunzele mai mari si este mai usor de curatat.

Spanacul copil iese in evidenta datorita marimii sale, este utilizat la salate. Are un gust dulce si este vandut in saci impreuna cu tulpina sa, care nu trebuie eliminata.

Cantitatea de grasime si carbohidrati este foarte scazuta! Spanacul este bogat in fibre, ceea ce este foarte benefic pentru sanatatea noastra! Este o sursa excelenta de minerale si vitamine.

Pentru ca este o planta delicata, este recomandat sa-l pastrati intr-o punga de plastic, in frigider. Daca este depozitat corect, spanacul poate fi pastrat timp de 5 zile!

Tulpinile pot fi gatite impreuna cu frunzele! Cel mai bun mod de a fierbe rapid (1 minut) este de a da in clocot apa, apoi se aduaga spanacul si se gateste timp de 1 minut. Nu se fierbe mai mult timp deoarece isi pierde din proprietatile nutritive!

Spanacul are si prorpietati laxative deoarece este o sursa buna de fibre. Nu functioneaza numai pentru prevenirea constipatiei, ci intervine si in reducerea colesterolemiei si viteza de trecere de zaharuri in sange!

Spanacul este eficient si pentru femeile insarcinate deoarece continutul sau ridicat de acid folic este foarte dorit de acestea pentru ca dispun de o deficienta a acestei vitamine la inceputul sarcinii!

Amintiti-va, pentru a beneficia de cat mai multe proprietati, ar trebui sa consumati frunzele de spanac crude! Deci, puteti sa va pregatiti o salata pentru masa de pranza in care sa includeti si frunzele de spanac!

Parerile utilizatorilor

Articole asemanatoare

Oops! Momentan smecheria nu functioneaza :))